Były Dyrektor Jatomi Fitness Polska oraz Business Developement Director Medicover wprowadza do Polski innowacyjny sprzęt, który wzbogaci ofertę klubów fitness.

HOLOFIT to produkt Virtual Reality wyprodukowany przez szwajcarską firmę Holodia (www.holodia.com). Produkt wykorzystuje element zaangażowania, który istnieje w grach wideo, przenosząc go w świat klubów fitness. Nowoczesna technologia idealnie synchronizuje się z wybranymi urządzeniami fitness (rowery, ergometry wioślarskie). Holofit przyciąga nowy segment członków na siłownię i angażuje obecnych klubowiczów w coś nierealnego, niedostępnego do tej pory. Producenci zapewniają, że proponowane treści są przez nich na bieżąco aktualizowane, dzięki czemu użytkownicy nigdy się nie nudzą.

Branża fitness / VR “rozrasta się”, ponieważ badania naukowe dowodzą, że praca w wirtualnym świecie jest mniej bolesna, a użytkownicy mogą osiągać lepsze efekty. Są bardziej wydajni. Nasze dane pokazują, że maszyny do cardio wyposażone w HOLOFIT są używane 3,2 razy częściej, a każda sesja na maszynie jest dwa razy dłuższa! – informuje Shaun Hall.
Mamy 70 000 użytkowników na całym świecie. HOLOFIT zawiera aplikację, która umożliwia użytkownikom personalizację treningów, śledzenie postępów i bycie częścią społeczeństwa.

O pozytywnym wpływie VR informują najnowsze badania przeprowadzone przez School of Engineering and Digital Arts. Doktor Maria Matsangidou z EDA postawiła zbadać, w jaki sposób korzystanie z VR podczas ćwiczeń może wpłynąć na wyniki, mierząc szereg kryteriów: częstość akcji serca, w tym natężenie bólu, uczucie wyczerpania, czas do wyczerpania i świadomości ciała. Wyniki wykazały wyraźną redukcję percepcji bólu i wysiłku przy stosowaniu technologii VR. Analizy pokazały, że po minucie grupa VR zgłosiła natężenie bólu o 10% niższe niż w grupie bez VR. Ponadto czas osiągnięcia zmęczenia dla grupy VR był o około dwie minuty dłuższy niż w przypadku ćwiczeń konwencjonalnych. Grupa VR wykazała również niższą częstość uderzeń serca o trzy uderzenia na minutę niż grupa bez VR.

Postanowiliśmy przetestować Holofit na własnej skórze

Jesteśmy zaskoczeni efektami, które zapewnia VR. Użytkownik zakładając “technologiczne okulary” ma wrażenie, że znajduje się w grze. Wykonywanie ćwiczeń jest zdecydowanie przyjemniejsze, ponieważ podobnie jak w grach, ma się cel, który chce się osiągnąć. W takich momentach nie patrzy się na zmęczenie oraz wysiłek tylko na pokonanie własnych ograniczeń.
Holofit może być świetnym produktem, który będzie motywował klubowiczów do korzystania z klubu, co będzie miało przełożenie na retencje. W obecnych czasach wszystko robi się coraz bardziej technologiczne. Powstaje mnóstwo klubów fitness oraz alternatywnych obiektów, w związku z czym szuka się sposobu na wyróżnienie się ofertą. Konkurowanie ceną w tych czasach to powoli za mało. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i mają coraz większe wymagania.
Holofit oraz rzeczywistość VR może być ciekawą alternatywą, która wbrew pozorom nie jest zbyt kosztowna, a uatrakcyjnia trening.

Polecamy także:

Zależność między branżą fitness, branżą medyczną, nowoczesnymi technologiami – wywiad z Shaunem Hall

kontakt@branzafitness.pl